Alevi şeriatı

0 oy
15 Mart 2014 Alevilik Genel kategorisinde Özdemircan (440 puan) sordu
Şeriat arapçada "yol" anlamına gelmektedir. "hukuk" anlamında da bu kelime kullanılmaktadır. O halde zaliminde "Şeriat"ı olabilir, mazlumunda. Çünkü her ikisininde bir yolu bir hukuku vardır. Her ikisininde bir şeriatı vardır. İnsanların "kahrolsun" dedikleri Şeriat hiç şüphesiz Allah'ın peygamberi aracılığıyla gönderdiği şeriat olamaz. Allah'a inanan akıllı bir ...insanın Allah'ın indirdiği bir yolu reddetmesi gülünç olur. İnsanların kahrolsun dedikleri Şeriat, peygamber evlatlarını katledenlerin Şeriatıdır. Bu sözde şeriat ise Yezidin, Muaviyenin, Mervanın kısacası Emevilerin, Abbasilerin şeriatidir. Su vermemek, 6 aylık bebeği kaatletmek, , sömürmek, çalmak, yalan, iftira vs. bu yolun, bu sözde şeriatın şiarı olmuştur. İnsanları katleden bir anlayış elbette bir değil binlercde kere kahrolsun. Ama birde Ali Şeriatı, Alevi Şeriatı vardır. İşte bu Şeriat peygamberin Şeriatıdır. Bu şeriat insanı gerçek sevgiliye (Allah'a ) götürür. Diğeri ise beyaz sarayın önünde diz çöktürür. Biri özgürlüğe diğeri köleliğe davet eder. Mazlum Ali peygamberden sonra yaklaşık 5 sene halifelik yaptı. şimdiki iktidarlar gibi paranın gücünü kullanaraak iktidara gelmedi. Kendinden önceki iktidarların zulmünü ve yağmasını gören halk çaresizlikten İmam Ali'ye sığındılar. İmam ALİ bu teklifi kabul etmedi. Ve halka daha sonra bu olaylaa ilgili "Sizler elimi açtınız, ben kapattım; siz ısrarla kendinize doğru çektiniz, ben de kendime çektim" diyerek halkın imam Ali'yi zorla başına getirdiklerini anlattı. Daha sonraları imam Ali'nin kendinden önceki iktidarlaar gibi ayrıcalık tanınmaasını bekleyeen ve İmam Ali'nin adaletinden dolayı köleleerle eşit tutulan imtiyazlı sınıf İmam Ali'nin belini kıran Cemel savaşıyla başlayaan Sıffinle devam eden savaşları başlattılar. Bir yandan savaşlarla uğraşan imam Ali diğer yandaanda valileriyle Alevi Şeriatini, Alevi hükümetini oluşturmaya çalışıyordu. Ve imamAli'nin elinde bir tek Kufe'nin hakimiyeti kaldı. İmam Ali buyuruyor ki "elimde bir tek Kufe kalmıştır. Siz bu Küfe'de ne bir aç, ne bir mazlum nede bir işsiz görebilirsiniz". Dolayısıyla Alevi hükümetinde aç insan, işsiz insan ve hakkı gasbedilen mazlum bulamassınız. Dünyada mazlumun ve işsisin olmadığı bir yer bulamassınız. İmam Ali meydan okuyor, haydi araştırın ama bu araştırmanızın neticesinde dediğim kişileri bulamayaacaaksınız. Ben şimdi değil Türkiyeyi içinde bulunduğum sokağı araştırrsam sokağın başına gelmeeden bir sürü işsiz bir sürü mazlum insan görürüm. Neyse; Şimdi Alevi Şeriatının, Alevi hükümetinin nasıl olduğuna başlayalım. Alevi hükümetinde halk müslümanda olsa, hıristiyan da olsa, ateistte olsa eşittir. İşte imam Ali'nin Mısır'a vali tayin ettiği Malik'i Eşter'e verdiği emirnameden bir bölüm; Alevi Şeriatında Halka merhametle davranmayı âdet edin; onları sevmeyi, onlara lütfetmeyi huy edin. Onları yemeği ganimet bilen yırtıcı bir canavar kesilme. Zira halk iki sınıftır: Ya dinde seninle kardeştir veya yaratılışta seninle eşittir" Yani biri senin din kardeşindir öbürüde insan kardeşindir. Hepsine merhametli davran ve bunu adet edin. Yine Alevi Hükümetinde insanlaarın ayıpları araştırılmaz. Bugünkü hükümetlerin yaptığı gibi insanların telefonları dinlenmez. İmam Ali devamında diyor ki; İnsanların ayıplarını gözetleyen, onları açıp söyleyen kişiler, sana en uzak, en menfur kişiler olsunlar. Oysa bu tür kişiler iktidarlara en yakın kişilerdir. Alevi hükümetine ise en uzak kişilerdir, insanları gözetleyenler. İmam Ali bu hususla ilgili yine diyor ki; Öyleyse, halkın sana kapalı olan ve bilmediğin ayıplarını açmaya kalkışmayasın; ayıpları elinden geldikçe ört ki, Allah da senin, raiyyetinden gizlenmesini sevdiğin ayıplarını örtsün. Alevi hükümetinde bırakın insanların ayıplarının açılmasını bilakis açılan ayıplar örtpas edilmeye çalışılır. Yine imam Ali diyor ki; Halkın kötülüğünü söyleyenlerin sözlerini, hemencecik tasdik etme. Çünkü, halkın kötülüğünü söyleyen, öğütçülere benzese bile garaz (kötü niyet) sahibidir Alevi hükümetinde bugünkü iktidarların yaptığı gibi halk bölünme, halkı bölüp karşı karşıya getireceek her türlü ayrıcalıklığa karşı gelinir, halkın bir bölümüne verilen diğer bölümünün mahrum kaldığı adaletsizliklere müsade edilmez. Kısacası halkı karşı kaarşıya getirecek her türlü hileye, hurdaya, ayrıcalığa karşı durulur. İmam Ali diyor ki; sen, hakka en yakın ...ve adaleti kapsamlı olan ve halkı (hoşnutlukta) daha çok bütünleştiren işleri daha fazla sevmelisin. . İmam Ali'nin dediği gibi adaleti kapsamlı olan her kesi kuşatan belli bir zümrenin çıkarı gözetilmeyen işler ancak halkı bütünleştirir. Onun için imam Ali "hakka en yakın ve adaleti kapsamlı olan işleri sevmeyi istiyor. Alevi Şeriatında ne halka kin güdülür ne de halkın yöneticiye kin güdeceğı kirli işlere müsade edilir. İmam Ali diyor ki; Halka karşı her türlü kin bağını çöz. Halkın kalbinde sana karşı kin oluşturacak işlerden sakın; Bugünkü iktidarlar maalesef halklarıyla kavgalıdırlar.Peki sorun halkta mı iktidarda mı? Halkın vicdanı var ve bu halk kendilerine ait ormanların, taşın toprağın nasıl yağmalaandığını, halki 25 senede emekli olurken iktidardakilerin 2 senede emekli olduklarını, halkın bir bölümü otobüse akbil bulamazken son model arabalarla şeytani heveslerinin peşlerinden gittiklerini çok iyi biliyor. Bu ülkede açlıktan etini satan kadınlar var. Ve bu halkın vicdanı elbette kendilerini sömürenlere çiçek uzatmayaacaktır. Allah öyle bir vicdan yaratmışki bu vicdan adaletli insanları sever kendilerine zulmedenleri vicdanında yargılar ve o insanlara kin güder. Alevinin hukukunda, Alevinin Şeriatında "yaradılanı yaradandan ötürü sevmek" diye bir kavram yoktur. Eğr böyle olsaydı yıllarca Yezid'e lanet okumazdık. Alevi mazluma yardımcı, zalime ise düşman olur. Çünkü imam Ali, İbni Mülcem'den namaz esnasında o kalleş darbeyi aldıktaan sonra vaasiyetinde "mazluma yardımcı olmayı, zalime ise düşman kesilmeyi emretmiştir. Bazı sünni din adamları özellikle öfkenizi yutun, kimseye kin gütmeyin, herkezi sevin der. Ama biz buna inanmıyoruz. O zaman kimseye öfkelenmeyeceksek, Allah öfke duygusunu boşuna mı yarattı? Yoksa insanlar birbirlerine öfkelensinler, kin gütsünler, birbirlerine düşmanlık etsinler sonrada bu duygularına hakim olanlar vbirbirleerini sevenler mükafatlandırılsın diiye mi yarattı? Kesinlikle hayır! Allah hiçbir duyguyu boşa yaratmamıstır. O halde Allah bizim birilerinee öfkelenmemizi istiyor, onlardaan nefret etmemizi, onlara kin gütmemizi istiyor. Evet biz kaatliam yapanları, insan yakanları, işçinin emeğini çalanları sevmeyiruz, bu haksızlıklara karşı içimizden gelen, insan tabiatından geleen ve önüne geçemediğimiz, frenleyemeediğimiz bir öfkemiz var. Biz bu insanlarla kavgalıyız. Biz imam Hüseyn'i severken ve Yezit'e lanet okurken, imam Huseyn'le bir akrabalık bağımız mı var? Hayır! hür ve temiz vicdanlar zulümden nefret eder ve adalet için, özgürlük içın, mücadele eden onurlu insanları sever. Bu temiz vicdan herkesi sevmez, herkesten de nefret etmez. O kimi seveceğini bilir. Sonuç olarak imam Ali'ye göre yöneticinin halkına kin gütmemesi lazım. Eğer güderse halka olan kibirinden veya başka kötü bir vasfından kaynaklanır. Ama halkın yöneticiye yapmış olduğu zulümlerden dolayı kin gütme hakkı vardır ki İmam Ali'ye göre yöneticinin, halkın kendisine karşı kin duyacak işlerden kaçınması lazım. Sözü tekrar sunuyorum. Halka karşı her türlü kin bağını çöz. Halkın kalbinde sana karşı kin oluşturacak işlerden sakın TAYYİP ERDOĞAN, İMAM ALİ GİBİ YAŞAMAYA MI ÇALIŞIYOR 4 Akiyl, Hz. İmam Ali'nin abisidir. Hz. Ali halife olduğu dönemde Akiyl çok yoksul bir hale düşüyor, öyleki çocuklarının açlıktan yüzleri kararıyor. Akiyl kardeşi Ali'nin yanına geliyor ve kendisinden ev, deve veya koyun değil sadece buğday istiyor. Dünyada bana bir siyasetçi gösterin ki açlıktan rengi kararan çocukları için buğday istesin de ka...ardeşi dürüstlüğünden dolayı o buğdayı vermesin. Bakın imam Ali bu olayı nasıl anlatıyor;

1 cevap

0 oy
9 Ekim 2014 sanem_62 (44,560 puan) cevapladı
Emeğine sağlık Can
Hoş geldiniz, Alevilik hakkında merak ettiğiniz herşeyi sorabilir veya sorulan bir soruyu cevaplayabilirsiniz.
...